استاندار یزد گرایش مردم به سوی فرهنگ وقف را یکی از برکات امام و رهبر انقلاب اسلامی دانست و تعامل دو سویه اداره اوقاف و امو خیریه استان با دیگر دستگاه های اجرایی استان را برای ترویج فرهنگ وقف را خواستار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: این نمایشگاه همزمان با هفته وقف در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع)افتتاح شد.

حجت الاسلام  حاتمی با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ وقف در هشت حوزه مختلف برای بازید عموم برپا می شود اظهار داشت: دستاورد ها و توانمندی های ادارات اوقاف استان یزد در این نمایشگاه در متراژ دو هزار متر در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی حوزه معرفی بقاع/ حوزه نمایشگاهی آثار فرهنگی هنری وقف به همراه اسناد وقفی و کتب/ حوزه فعالیت های فرهنگی اوقافی بقاع متبرکه و امامزادگان استان/ حوزه فعالیت های قرآنی با همکاری موسسات قرآنی را برخی از حوزه های فعالیت این نمایشگاه عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان یزد آشنایی عموم مردم با خدمات اجتماعی و اقتصادی موقوفات را از اهداف ایجاد حوزه خدماتی در این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در این حوزه موقوفاتی نظیرکاروانسرای مشیر/  بیمارستان گودرز/ نمایندگی ایران خودرو و شرکت گواه به معرفی محصولات و خدمات خود می پردازند.

حجت الاسلام حاتمی یکی دیگر از حوزه های نمایشگاه هفته وقف را حوزه عمران و آبادانی موقوفات و بقاع نام برد و هدف از ایجاد این حوزه را آشنایی و اطلاع مردم با طرح های جامع امامزادگان و طرح های عمرانی موقوفات استان عنوان کرد.

وی بر اطلاع رسانی و آموزش احکام وقف در این هفته تاکید کرد و ایجاد کارگاههای آموزشی و سلسله نشست های هم اندیشی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را از برنامه های حوزه آموزشی و پژوهشی برشمرد .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از سامانه  جامع بانک اطلاعات مدیریت موقوفات و صدور اسناد ثبتی را مهم ترین برنامه های 9 ماه گذشته این نهاد عنوان کرد.

حجت الاسلام حاتمی افزود: سامانه  جامع اطلاعات موقوفات گامی موثر در شفاف سازی امور مالی موقوفات است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا